1 Ocak 2013 Salı

İlkokul öğretmenlerim...

İlksel Öğretmenime ve Ayhan Öğretmenime saygım ve sevgimle... 

İlkokul öğretmenlerimiz değil midir bizlerde iz bırakanlar? Ailelerimiz dışındaki ilk öğretmenlerimiz değil midir onlar? Onlar değil midir bizi biz yapan temelin harcında büyük emeği olan? İki öğretmenim oldu ilk okullarımda, ikisini de çok sevdim, ikisinden de çok şey öğrendim, ikisi de çok değerliler benim için.

İlkokula Kayseri'de birinci sınıfı okumadan, ikinci sınıftan başladım. İlksel Kılıçkan'dı öğretmenim. Sevgi dolu, yaşam dolu, kendisine, öğrencisine ve mesleğine saygı duyan, seven bir öğretmendi. İkinci sınıftan başlamamın sıkıntıları vardı; herkes birbirini bir yıldır tanırken kimseyi tanımamak, yaş olarak herkesten bir yaş küçük olmak gibi. Zorlandığımı dün gibi anımsıyorum ilk yılımda herkes ikinci yılını geçirirken ilk okulunda. Bir de cüsse olarak küçücük oluşum eklenince bugünün tersine, zorlanma düzeyim artmıştı. Neyse ki İlksel öğretmenim vardı da bu süreci çok çabuk aşmamı sağladı, derslerimden de geri kalmadan ve kimseye ezilmeden zihin ve beden açısından. Hepimiz çok severdik sevgili öğretmenimizi. 1976-77, 1977-78 eğitim-öğretim dönemlerinde okutmuştu beni Şükrü Malaz İlkokulu'nda. Sonra babamın tayininin çıkması nedeniyle ağlayarak ayrılmıştık birbirimizden sevgili öğretmenimle ve sevgili arkadaşlarımla. Yeni ilkokulum Sivas'ta Selçuk İlkokulu ve öğretmenim de Ayhan Amca olmuştu. Sevgili Ayhan Öğretmenim de çok sevgi ve yaşam coşkusu dolu bir öğretmendi. Çok deneyimli bir öğretmendi, kim bilir kaç öğrenciye annelik etmişti, kaç öğrenciyi mezun etmişti o güzel yüreğiyle? 1978-79 ve 1979-80 öğretim dönemlerinde öğretmenim olmuştu sevgili Ayhan öğretmenim. Beşinci sınıfa geçtiğimizde başka bir okula tayin etmişlerdi, ben de dahil bir çok öğrencisi peşinden gitmiştik yeni okuluna, yeni okulumuza.
O yıllarda sokak çatışmaları bombalı eylemler, suikastler olurdu bol bol. Ayhan öğretmenim bize sürekli öğütler verir, zaman zaman evlerimize de bırakırdı uzakta oturduğumuz için. Günün birinde okulumuzun karşısındaki kahvehane bombalandı. Ayhan Öğretmenim ortalık yatışana kadar bizlerin korkusunu dindirdi, sakinleştirdi, yaşadığımız travmayı yok etti adeta ve sonrasında hepimizin  sağ salim evlerimize erişimini sağladı.
Aslında anlatacak çok şey var hem İlksel öğretmenimle hem de Ayhan öğretmenimle ilgili. Her iki sevgili öğretmenim dersleri öğretmenin yanı sıra, yaşamı, sevmeyi, saymayı, yüreği, yürekliliği, bilgiyi, erdemi, insanlığı öğrettiler. Sevgili ailemden aldıklarımı destekler şekilde öğrettiler her şeyi.
Sevgili İlksel ve Ayhan Öğretmenlerim; sizleri çok seviyorum. Saygı ve sevgilerimle...
Taylanca
01.01.2013

6 yorum:

  1. Sevgili Taylan, ben İlksel öğretmenin eşiyim, sanırım baban ilköğretim müfettişi Cabir CELiK olmalı . Ben de onu cok sever ve takdir ederim. Yazdıkların beni çok duygulandirdi . Keske yazdıklarını İlksel öğretmen de okuyabilseydi. Bu sekilde anılmak insanları yaşatmaya devam ediyor. Teşekkür ederim. Sevgiyle kalın .
    Hayrettin KİLİCKAN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boğazıma düğümlendi sözcüklerim, ne diyeceğimi bilemiyorum, ışıklar içinde yatsın. İlksel öğretmenimi hiç unutmadım, hep sevgi ve saygımla düşündüm. Siz nasılsınız? İsterseniz mail yoluyla yazisalim. Sevgi ve saygılarımla
      Taylan

      Sil
    2. Ayrıca babama sozlerinizi ileteceğim.

      Sil
  2. Ben Osman Akalın. Taylan Bey aynı yıllarda aynı sınıftaymışız. Ama ben pek anımsayamıyorum arkadaşlarımı. Oğluma resim sanatını öğreten bir kitap arıyordum. Hüseyin Kılıçkan' ın kitabıyla karşılaşınca ilkokul öğretmenimi anımsadım. İnternette hakkında bir bilgi var mıdır ki diye bakınırken de sayfanızı gördüm. Hayrettin Beyin yorumunu görünce de çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
  3. Osman Bey merhaba, her ne kadar birbirimizi anaımsayamasak da yıllar sonra karşılaşmak güzel. Ben iki ve üçüncü sınıfı okudum İlksel öğretmenimizde. Sonra kent değişikliği nedeniyle taşınma ve başka bir okul. İletişimde kalmak isterim. Mutlu kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten İlksel hocalar da sizden bir yıl sonra ayrılmışlardı Kayseri' den. Ama ayrılmadan, 1979 çocuk yılı nedeniyle Kayseri' deki ilkokullar arasında düzenlenen resim yarışmasında bizim sınıfa üç madalya kazandırtmıştı. Hatta benim iki resmim de sergilenmişti tiyatro binasında. Nuran ya da Ahmet Kayseri birincisi olmuştu.

      Sil